Söndagen innan midsommar var vi på marknad i ösregn på #Kronobäcks #klosterruin. Trots ihållande kraftigt regn så kom en hel del besökare. Vi hade en trevlig #marknad även om vi inte kunde ta fram alla våra saker som kläder och böcker tex. Tältdukens tak fylldes med vattenpölar. Kenneth kom på att vi kunde använda våra provhuvuden till att trycka ut bubblorna så att några pölar mindre bildades. Sista timmen kom solen fram till allas glädje. Vi hoppades att allt skulle torka s
Årets första marknad är genomförd. Som alltid lika trevligt på #Hovdala #medeltidsdagar. Kenneth och Jörgen var med och hjälpte oss med tältet och lite annat. Fredagen hade vi hyfsat väder. Lite kallt emellanåt men inget regn. Tyvärr kom regnet på lördagen i olika omgångar, bla mitt under inplockningen i bussen. Så nu är allt upphängt på tork i våra respektive trädgårdar. Nästa gång är det en liten marknad endast ca 7 min härifrån i #Kronobäck #klosterruin den 14-6 mellan 11-