top of page

Andra marknaden avklarad

  • för 1 dag sedan
  • 1 min läsning

Söndagen innan midsommar var vi på marknad i ösregn på #Kronobäcks #klosterruin. Trots ihållande kraftigt regn så kom en hel del besökare. Vi hade en trevlig #marknad även om vi inte kunde ta fram alla våra saker som kläder och böcker tex. Tältdukens tak fylldes med vattenpölar. Kenneth kom på att vi kunde använda våra provhuvuden till att trycka ut bubblorna så att några pölar mindre bildades. Sista timmen kom solen fram till allas glädje. Vi hoppades att allt skulle torka så vi skulle slippa hänga upp textilierna här hemma igen. Dukarna var för blöta för att hinna torka märkte vi så de hamnade på min altan. Vi såg medans vi plockade ihop att ytterligare att mörkt moln var i antågande, varpå vi i princip slängde/tryckte in allt i bussen medans Kenneth och Jörgen tog ner tältet. Tack och lov att de kom och hjälpte oss med det. Annars hade vi stått i skyfallet som kom och tagit ner det. Nu hann vi nästan in i bil och buss innan himlen åter öppnade sig.

Nu har vi uppehåll på marknadsfronten fram till slutet av augusti då vi ska till #Ronneby #brunnspark där #Gribshundens dag går av stapeln. /Camilla


Senaste inlägg

Visa alla
Besiktning

Igår besiktade Annica bussen. Den gick igenom utan anmärkning, så nu är vi redo för marknadssäsongen! /Camilla

 
 
 

Kommentarer


© 2023 by Name of Site. Proudly created with Wix.com

bottom of page